tisdag 15 september 2015

Galet god macka med brie, oliver med mera (Inspiration från café Ariman i Lund)

Galet god macka om man gillar smält brieost eller camenbert skulle man också kunna använda.

I Lund ligger det ett supermysigt café och har gjort i hur många år som helst. Det ligger alldeles intill Domkyrkan med en liten lummig "lund" som utsikt, vill jag minnas. Tror att de fortfarande serverar denna grillade baguette. Med brie, oliver och egentligen skivad banan, av alla konstiga saker, och lite curry. Jag har gjort den här mackan sedan sent 80-tal om inte längre.

Idag hade jag ingen banan så det blev tomater i stället.

Men alltså, baguette (fast jag hade hembakat bröd - får inte vara sött)
Lite bregott eller smör. MARGARIN är a big NO NO i all min matlagning, brieost, skivade bananer (eller tomater), lite currypuder på det, några oliver som vårdslöst får ligga på smörgåsen och så in i ugnen på 225 grader till osten fått färg och brödet är lagom grillat. Tack café Ariman.

Onyttig? Vet inte. Nyttig för själen./Boel

Inga kommentarer: