fredag 13 juli 2012

Melon & skinka och annat smått och gott

Vad ska man ha med sig i en massäck om man just inte känner för mackor? Här är några förslag. Marinerade oliver. Mycket enkelt: olivolja och krossad vitlök. Låt stå en stund. Gott.
Vattenmelon och skinka, en höjdare, fräscht, salt, sött. Finns inget bättre en het sommardag. I det här fallet var det "Tjust skinka", god lokal smakrik sak. Till höger synes min östgötasallad också den med en kombination av salt och sött.
Vitt bröd blir fort torrt och tråkigt. Snitta det, ringla över olivolja och strö över torkad timjan eller rosmarin. In i ugnen 225 grader tills gyllenbrunt. Voilà: Crostini på ett kick. Gott med ost!
Kan inte låta bli att ta med denna bilden. Ribersborgs kallbadhus. Min favoritplats på detta jordklot. Önskar det var mitt. Mitt kafé, mitt hem, min restaurang.
All Rights Reserved©boelzetterman2012

Inga kommentarer: