måndag 25 oktober 2010

Lena Wallins paj

Hej Boel. Såg ditt meddelande ang. pajen,som du skickade. Nu kommer inte jag ihåg vilken paj vi åt men det kan ha varit en bärpaj receptet är 3dl vetemjöl 1 tsk. bakpulver 1 krm. salt 1 dl socker 175g. smält smör blandas i en skål, tryck ut degen i en pajform ställ in i skylen ca.30 min. sätt på ugnen på 225 och förgrädda pajskalet tills det fått färg ca 10 min lägg därefter på valfria bär(jag tycker blåbär är bäst) grädda ca. 10 min. Lycka till med baket och ha det så bra kram Lena.


När jag hälsade på min kompis Collan i somras, när Clagge fyllde år, kom Lena Wallin ångandes. Med sig hade Lena en paj som fick hjärnan att skrynklas ihop och tårarna att rinna. Som många fantastiska kockar, förringade Lena sin insats, och får det att låta så enkelt, som här ovan./Boel

Inga kommentarer: