fredag 22 oktober 2010

Laga mat till ett filmteam





I samband med att jag lagade mat till filmteamet bakom Hela Havet Stormar på 10-12 pers i förra veckan och ska göra likaså kommande vecka, researchar jag. Hittade jättegoda burgare i orientbutiken. Faktiskt smakade de himla gott. Tror dock det blir att jag serverar dem med lite sås och potatismos och lingon, det får bli inspelningsperiodens husmanskost. De smakade som riktigt goda pannbiffar, mer än hamburgare. I övrigt lagade jag bara vegetariskt förra omgången, couscous ena dagen, och vad tusan lagade jag? Jo, vegetarisk lasagne. Första dagen hämtade jag helt enkelt kyckling på Istanbul Kebab. Nästa vecka handlar det om fler dagar, och för att underlätta försöker jag planera smart. Kyckling och Mellanöstern ris, får det bli en dag, den här gången gör jag själv, godare, nyttigare och mer ekonomiskt än färdigköpt. Och så tror jag på Buddis Curry. Ett vegetariskt recept jag fått av Buddi från Nepal. Supernyttig och jättegod. Det finns inte på bloggen ännu så det är inte lönt att leta efter det. Vegetarisk linsgryta blir det en dag, då med mitt eget bakade bröd. Linsgrytan är redan klar och väntar i frysen. Lasagnen på bilden är dock från när jag lagade den till mig själv, några dagar innan filminspelningen. Men det var en sådan jag lagade. Fördelen med den är att den bygger på en vegetarisk röra istället för flera såser som en vanlig köttfärslasagne. Den här är fantastiskt god och baserad på svamp, tomatsås, crème fraiche och finns här på bloggen någonstans. Bara sök på lasagne eller pasta uppe i lilla rutan. Jag tror på Catering i mitt nästa liv, eller kanske redan i detta?/ Boel

Inga kommentarer: