torsdag 3 juli 2008

Gullvis Köttfärssås

Köttfärssås ekologiskt

ca 1 kg köttfärs tar gärna mixad 50/50 eller man kan ta kycklingfärs eller Quorn
1 stor gul lök
2 hönsbuljongtärningar
1 paket tomater krossade m vitlök
2 msk tomatpure bra kvalite
1 tsk olek sambal
1 creme fraiche ca 200 gr


Vill jag ha den mera matig så lägger jag i en burk med bönor tar dom man gillar

Jag brukar ha i lite soya i kycklingfärsen o Qournen för att få färg på den

Bryn löken o lägg i köttfärsen bryn alltsammans
lägg i buljongtärningarna så dom får smälta och riktigt gotta in sig i köttfärsen sedan häller jag i tomaterna o olek sambal rör runt och vill du ha det starkar tillsätt lite mer av olek sambal mkt god smak tycker jag
när allt har puttrat en stund häll i creme fraichen och tomatpure´n rör runt
Vill du ha i bönor så häll i dom de sista minuterna så dom bara värms upp

servera m pasta eller äts som det är om du har bönor i

smaklig måltid

Gullvi

Inga kommentarer: