lördag 16 februari 2008

Nyttigt till Boel

Grundreceptet till denna hittade jag i Allt om Mat förra sommaren. Koka lagom med portioner av Quinoa, jag kokar med en buljongtärning Knorr,italienska örter, det blir himla bra. Quinoan får svalna. Har jag rödbetor kokar jag även två av dem och låter svalna. Köper en grillad kyckling som jag tar av köttet på och skär i lagoma bitar. Så blandar jag quinoan med kycklingen, russin, cashewnötter, avocado, halverade coctailtomater, bitar av rödbetor eller annat kul, fina små salladsblad, små spenatblad, ibland lite aprikos och så sist men inte minst – knaperstekt bacon som fått rinna av på hushållspapper. Ärtskott eller solrosskott är fint över.

Dressing till! Mosa fetaost med lite timjan (helst färsk), lite honung, balsamvinäger och en eller annan pressad vitlöksklyfta. Över med lättcreme fraiche. Och så salt och peppar. Dressingen kan gärna dra en stund.

Yvve

3 kommentarer:

Boel sa...

Ohhh, det ska jag prova!

Boel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Boel sa...

Hoppsan dubbelpostade, och nu trippelpostade!